22-500 Hrubieszów
ul. Listopadowa 4
tel. 84 696 26 88
         535 561 934

sekretariat@mp5hrubieszow.szkolnastrona.pl

Miejskie Przedszkole nr 5 w Hrubieszowie

Jesteś tutaj: Start / Rozkład dnia

Rozkład dnia

Podstawa programowa realizowana jest od 8.00 do 13.00.  
Po godziinie 13.00 realizowane są tematy z programów i projektów dodatkowych realizowanych w przedszkolu.

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

 

Grupy 3  i  4 latków

 

630 -800

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zabawy integrujące grupę, praca z zespołem dzieci lub  indywidualna,

800 - 820

Zabawy konstrukcyjne,   ćwiczenia  i zabawy ruchowe

820 - 830

Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do śniadania

830 -900

Śniadanie. Wpajanie zasad dobrego wychowania przy spożywaniu posiłków.

900 -920

Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego

920 -940

Gry i zabawy ruchowe

940-1000

Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.

1000-1120

Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, tworzenie okazji do eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne.

1120 -1130

Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do obiadu.

1130-1200

Obiad. Wpajanie zasad dobrego wychowania przy spożywaniu posiłków.

1200-1400

Przygotowanie do odpoczynku. Odpoczynek

1400-1415

Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku

1415-1430

Podwieczorek. Wpajanie zasad dobrego wychowania przy spożywaniu posiłków.

1430-1600

Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty z rodzicami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grupy 5   i   6  latków

 

630 -730

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zabawy integrujące grupę, praca z zespołem dzieci lub  indywidualna

730  -800

Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę ). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.

815  -830

 Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. 

830  -900

Śniadanie.  Wpajanie zasad dobrego wychowania przy spożywaniu posiłków.

900 -930

Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego

930 -950

Gry i zabawy ruchowe

950 -1020

Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego

1020 -1120

Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, tworzenie okazji do eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne.

1120- 1130

Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do obiadu.

1130 -1200

Obiad. Wpajanie zasad dobrego wychowania przy spożywaniu posiłków.

1200 -1215

Relaks poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki.

1215- 1400

Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery. Zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy. Zabawy ruchowe, konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową.  

1400 -1415

Przygotowanie do podwieczorku

1415- 1430

Podwieczorek. Wpajanie zasad dobrego wychowania przy spożywaniu posiłków.

1430- 1600

Zabawy i gry stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy z dziećmi, rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.