Rozkład dnia
Podstawa programowa realizowana jest od 8.00 do 13.00.
Po godziinie 13.00 realizowane są tematy z programów i projektów dodatkowych realizowanych w przedszkolu.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Grupy 3 i 4 latków
630 -800 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zabawy integrujące grupę, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, |
800 - 820 |
Zabawy konstrukcyjne, ćwiczenia i zabawy ruchowe |
820 - 830 |
Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do śniadania |
830 -900 |
Śniadanie. Wpajanie zasad dobrego wychowania przy spożywaniu posiłków. |
900 -920 |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego |
920 -940 |
Gry i zabawy ruchowe |
940-1000 |
Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
1000-1120 |
Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, tworzenie okazji do eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne. |
1120 -1130 |
Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do obiadu. |
1130-1200 |
Obiad. Wpajanie zasad dobrego wychowania przy spożywaniu posiłków. |
1200-1400 |
Przygotowanie do odpoczynku. Odpoczynek |
1400-1415 |
Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku |
1415-1430 |
Podwieczorek. Wpajanie zasad dobrego wychowania przy spożywaniu posiłków. |
1430-1600 |
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty z rodzicami. |
Grupy 5 i 6 latków
630 -730 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zabawy integrujące grupę, praca z zespołem dzieci lub indywidualna |
730 -800 |
Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę ). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
815 -830 |
Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. |
830 -900 |
Śniadanie. Wpajanie zasad dobrego wychowania przy spożywaniu posiłków. |
900 -930 |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego |
930 -950 |
Gry i zabawy ruchowe |
950 -1020 |
Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego |
1020 -1120 |
Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, tworzenie okazji do eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne. |
1120- 1130 |
Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do obiadu. |
1130 -1200 |
Obiad. Wpajanie zasad dobrego wychowania przy spożywaniu posiłków. |
1200 -1215 |
Relaks poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki. |
1215- 1400 |
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery. Zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy. Zabawy ruchowe, konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową. |
1400 -1415 |
Przygotowanie do podwieczorku |
1415- 1430 |
Podwieczorek. Wpajanie zasad dobrego wychowania przy spożywaniu posiłków. |
1430- 1600 |
Zabawy i gry stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy z dziećmi, rodzicami. Rozchodzenie się dzieci. |